Kapitel 5- Jag får ännu en vän + information om elever

”Hey! Där är Adam!” ropade Tanya och vinkade åt en kille som satt vid ett ensamt bord. Jag och min nyfunna vän lastade våra brickor med pizza och dricka, innan vi gick och satte oss vid killen som Tanya kallat Adam.

Adam var också i min ålder. Han var lika lång som jag, med svart hår som låg på plats med något hårgrejs, ett runt, kinesiskt ansikte och bruna ögon. Hans kläder utgjorde ett par jeans och en blå skjorta. Han log stort mot mig när jag satte mig bredvid Tanya.

”Vem har vi har då?” sa han, lade huvudet på sned och såg på mig med nyfikna ögon.

”Adam, den här är Alex. Alex, det här är Adam.” presenterade Tanya.

”Alex.” sa Adam och rätade på sig. ”Du är snygg.”

Jag rodnade och skrattade nervöst. Tanya grimaserade.

”Glöm det Adam.” sa hon. ”Hon är inte din typ.”

Adam höjde ett ögonbryn. ”Inte min typ?”

”Nej, inte din typ.” konstaterade Tanya. ”Din typ är den tillräckligt-galna-för-att-tänkas-gå.ut-med-dig typen.”

”Osh.” sa Adam och grimaserade. ”Den sved.”

Tanya och jag skrattade och Adam drog på munnen. Jag tyckte redan om de här människorna.

”Men, men.” sa Adam när vi tystnat. ”Jag har inte sett dig förr, så du är ny?”

”Japp, jag har nyss flyttat hit från San Diego.” svarade jag.

”Då vet du ju ingenting om den här skolan!” utbrast Adam och log. ”Och som chef över skoltidningen känner jag att det är min plikt och berätta allt jag vet för dig.”

”Vad har skoltidningen med det att göra?” mumlade Tanya, men blev hyssad av Adam.

”Alltså.” började Adam allvarlig och såg på mig. ”Här på Newclass har vi olika grupper. Snart får du reda på vilken grupp som du tillhör. Vi börjar med…” han gjorde en dramatisk paus slog sedan ut med armen. ”De populära!”

Jag hittade åt de håll han pekade och fick syn på Mr Populär, som satt vid ett bord omringat av en massa andra människor. Föga överraskande att han var med i De populära.

”Ledaren för De populära är Chris Newland. Det är de där blonda. Chris är kapten för basketlaget. Alla som ingår i De populära är de som går i basketlaget, cheerleaders och vissa, utvalda personer.” berättade Adam.

Jag granskade Mr Populär, eller Chris som han tydligen hette, och fick syn på att han pratade extra mycket med en mörkhyad kille med lockigt, svart hår.

”Vem är den mörka killen?” frågade jag.

”Det är Fred. Chris bästa vän. Forward i basketlaget och skyhöga betyg.” svarade Adam genast. ”Han och Chris har nyligen gjort slut med sina flickvänner. Det är därför som det är extra mycket brudar kring dem nu.”

”Vilka var de ihop med?” frågade jag. Min nyfikenhet visste inga gränser.

”Fred var ihop med Kim.” Adam sökte med blicken tills han pekade på en brunhårig tjej som satt och pratade med sina vänner. ”Och Chris var ihop med Dafne, cheerleader kaptenen.” Han pekade på en blondin som hade fullt upp med att byta saliv med en kille.

”Hon verkar ha gått vidare.” konstaterade jag och mina nya vänner skrattade.

”Till nästa grupp.” sa Adam och slog ihop händerna. Han lät blicken svepa över matsalen innan han slutligen pekade mot en grupp som det knappt hördes något alls ifrån. ”De nördiga. De sitter antigen framför datorn hela dagen eller med näsan i en bok. Sen har vi De korkade…”

Adam fortsatte att presentera olika grupper elever och avslutade med att säga att de själva (han, Tanya och några till) tillhörde De roliga. Vid detta fnös Tanya föraktfullt och Adam började argumentera om varför just de var De roliga. Jag lyssnade inte. Jag hade uppmärksamheten på den enda person som Adam inte hade placerat in i någon grupp. Han satt ensam vid ett bord, längst in i matsalen. Jag funderade på varför jag kände igen honom så mycket och kom fram till att det var killen jag suttit bredvid på engelskan, han som somnat.

”Vilken grupp tillhör han då?” frågade jag och pekade på den ensamma killen.

Adam och Tanya avbröt sin livliga diskussion och kisade mot killen jag pekade på.

”Han har ingen grupp.” sa Adam slutligen. ”Han är bara… tillbakadragen. Ensam.”

”Vem är han?”

När Adam tvekade svarade Tanya. ”Han heter Tyler. Vi har matte och idrott ihop. Fast han är aldrig med på idrotten och har rätt taskiga betyg i allt, har jag hört. Fast…” hon ryckte på axlarna. ”Jag ska väl inte säga någonting, jag vet ju egentligen inte vem han är.”


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Gillar du också Alex Pettyfer eller? ;)



Men shit vad du skriver bra, när jag läser fanfics,noveller, en bok eller liknande så tänker jag nästan hela tiden på hur allt är skrivet!

Och du skriver ruggigt bra tjejen! :D



Skriver ganska mycket också men slutar typ hela tiden i mitten på en story p.g.a fantasi brist eller så blir jag så sjukt irriterad på mig själv för att jag inte skriver någe bra. Kan sitta med ett stycke och redigera om det i en hel dag tills jag tycker det blir bra! eller som sagt så skiter jag det för att jag blir så jävla frustrerad...



Men min dröm skulle vara att kunna skriva som du, eller en del av min dröm.

Det skulle ingå i min dröm om att flytta till Amerika, det två skulle läggas ihop och bilda en underbar dröm där jag får skriva på engelska och bli en "#1 best seller". Haha, men det är väll övning som gäller, vet itne heller hur gammal du är men jag är 15 så jag ahr väll tid på mig att ta in kunskapen.



Men gillar den här berättelsen jättemycket och hoppas att du lägger upp kapitel titt som tätt!

2011-04-17 @ 17:00:02
Postat av: Alexandra

Hej hej igen, läste lite snabbt infon nu här bredvid och undrar ifall hon ska heta Alexandra med "x" eller Alexsandra (som du stavat) med "xs"?

2011-04-17 @ 17:01:57
Postat av: Naima

Är väldigt nyfiken på Tyler just nu!

Bra kapitel :)



Ett tips är att det kanske skulle varit bra om du döpte kapitlen med omsorg, att tänka efter namnen.

Du kanske inte tycker att det är så viktigt, men jag kan sitta i flera timmar och tänka efter namnen på kapitlen - (Timmar är väl och överdriva, kanske några minuter.)



Som istället för ''Jag får ännu en vän + information om elever''

Så skulle ''Grupperingen i New School High School.''

kanske passa bättre.

2011-04-17 @ 18:03:53
URL: http://thegoldenstates.blogg.se/
Postat av: Iverellen

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...

2011-05-20 @ 13:15:13
URL: http://iverellen.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0