Kapitel 18- På stranden

Så där var vi alltså: Två tonårstjejer som skrek i panik och rusade i superfart nedför en backe. Tillslut fick vi i alla fall sinnesnärvaro nog att sätta ner fötterna mot marken och därmed sakta ner farten. Vi steg av cykel och mötte varandras blickar. Sedan brast vi ut i gapskratt.

Folk omkring stirrade på oss, de hade väl sett vår fantastiska framrusning i nedförsbacken. När vi upptäckte deras blickar började vi bara skratta ännu mer, istället för att bli generade. Jag började leda cykeln och Tanya gick bredvid mig och vägledde.

Efter en stund kom vi fram till stranden. Jag var tvungen att gapa. Det var en finaste strand jag någonsin sett.

Stranden som Sun Beach var döpt efter sträckte sig lång och bred längs kusten. Sanden var ljusgul, inte sådär vit som på andra stränder. Där sanden tog slut växte palmer, stora och friska. Luften ljöd av vågornas brus, kolibriers surrande och människornas prat och skratt. Det var ganska många människor där, och några av dem spelade vollyboll. Det fanns tre vollyboll nät och även två kiosker.

”Wow, vilken strand!” utbrast jag förundrat.

Tanya skrattade. ”Du skulle se din min, Alex!”

Jag gick och låste fast cykeln vid en palm. Sen tog jag av mig skorna, så att jag gick barfota i den mjuka, underbara sanden. Tanya följde mitt exempel. Hon pekade på ett bås där vi kunde byta om.

Jag när tagit på mig min bikini och Tanya klätt sig i en svart baddräkt letade vi upp en plats som vi gillade och bredde ut våra handdukar på. Det var inte så svårt att hitta en, trots att det var mycket människor fanns det gott om plats.

”Åh, jag älskar den här stranden!” utbrast jag och sträckte ut mig på handduken.

”Jag vet, visst är den härlig?” skrattade Tanya. ”Nästan magisk.”

Jag kom plötsligt ihåg solkrämen. Jag satte mig upp igen och började rota i min väska, när någon plötsligt skymde solen.

”Ska jag hjälpa dig med den där kanske?”

Jag tittade upp och fick syn på den sista jag ville veta av: Jo, exakt, Chris.

”Vad gör du här?” utbrast jag irriterat.

Han log brett. Han och två killar bakom honom (varav ena var för den delen Fred) var alla endast klädda i shorts (några tjejer en bit bort höll på att stirra ögonen ur sig på dem). Jag gissar på att de nyss spelat vollyboll, för håret var torrt så de kunde inte ha badat.

”Jag bara är här, på stranden.” sa Chris som svar på min fråga. ”Vill du ha hjälp med solkrämen?”

Jag rynkade ögonbrynen. ”Nej. Stick.”

Chris vänner skrattade och han själv såg bara förvånad ut. ”Vill du ha något från kiosken då? Jag har råd med allt du ber om.” Han log igen.

Jag såg honom i ögonen. ”Är du döv, eller bara dum? Jag sa stick. Gå härifrån, försvinn.”

Chris öppnade munnen för att säga något, men hejdades av Fred som la sin hand på hans axel. ”Kom nu, Chris. Bättre lycka nästa gång.”

Chris ryckte på axlarna, blinkade åt mig och gick äntligen iväg. Jag stönade högt och såg att Tanya satt och log.

”Vad?” frågade jag en smula irriterad.

”Inget.” sa hon leende. Efter en stund lade hon ändå till: ”Det är bara det att Chris nog aldrig mött en sån som du. Inte jag heller för den delen.”

”Vad menar du med det?”

”Jamen.” sa Tanya. ”Alltså, du är inte alls som folk förväntar sig att du ska vara. Jag menar, du är snygg, smal, en cheerleader och uppvaktas av Chris Newland. Egentligen borde du vara korkad, hänga med Dafne, vara ute på vilda fester och falla rakt i armarna på Chris. Men du är inte alls så.” Hon log.

”Är det positivt?” frågade jag.

Tanya nickade. ”Väldigt.”


Kommentarer
Postat av: Siis

Du kanske ska läsa igenom kapitlet, än gång till. Men haha, älskar Alex (:

2011-05-03 @ 17:18:25
URL: http://musicflower.blogg.se/
Postat av: jessica

Tyckte Chris var roligt;)

Börjar faktist gilla Chris på nåt sätt.

2011-05-03 @ 17:26:22
URL: http://thevampireobsession.blogg.se/
Postat av: Kimiya

Gud så bra du skriver asså!!!! <3

2011-05-03 @ 17:50:20
URL: http://fashionk.blogg.se/
Postat av: Kimiya <3

GRATTIS! DU HAR FÅTT VECKANS BLOGGNING!!!!!!! GÅ IN PÅ MIN BLOGG SÅ FÅR DU SE DIN FETA LÄNKNING!!! <3 <3 <3 ;D GRATTIS ÄNNU EN GÅNG!!!!!!! <3 <3 <3 ;D

2011-05-03 @ 20:03:42
URL: http://fashionk.blogg.se/
Postat av: Kimiya <3

Grattis du har fått veckans länkning*

2011-05-03 @ 20:04:34
URL: http://fashionk.blogg.se/
Postat av: Filippa

Den är jättebra!!! Men väldigt mycket stavfel. :P

2011-10-29 @ 08:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0