Kapitel 19- Skjutsdrama

Eftersom min cykel var trasig fick jag gå till skolan nästa dag. Jag var ju van vid att ha cykel, och därmed komma till skolan fortare, så jag hade inte klivit upp tidigare än vanligt. Nu var det sju minuter kvar tills skolan började, jag sprang allt vad jag kunde med det fanns inte en chans att jag skulle kunna komma i tid. Jag började känna hopplösheten komma krypande när en bil tutade.

Jag stannade och tittade bakom mig. En röd Porsche körde upp jämsides med mig och där i det taklösa framsätet sitter, jo självklart, Chris. Den killen förföljer mig.

”Har du bråttom?” log han åt mig. Hans ögon var dolda bakom ett par solglasögon.

Jag svarade inte, utan bara fortsatte att gå längs gatan. Chris körde bredvid mig.

”Vill du ha skjuts?”

”Nej.” muttrade jag, högt så att han skulle höra mig.

”Kom igen nu, babe. Utan mig kommer du för sent.”

Kalla mig inte något annat än Alex!”

”Ta det lugnt va. Jag erbjuder dig bara att komma i tid till skolan.”

”Jag vill inte ha din hjälp.” sa jag surt.

”Inte?” sa han menande och log. ”Kom igen. Låt mig göra dig den tjänsten.”

Jag suckade. Jag ville ju faktiskt komma i tid…

”Såja, så ska det se ut.” sa Chris nöjt när jag surmulen stannade (han stannade bredvid mig) och gick och satte mig i framsätet bredvid Chris.

Bilen var verkligen ingen billig en. Stereon var enormt, sätena i ljust skinn och den fanns ett dussin extraknappar som en vanlig bil inte har.

”Håll i dig.” flinade Chris mot mig (jag spände nervöst fast säkerhetsbältet) och sen ryckte bilen till och sköt iväg som ett skott. Jag kunde inte hindra ett panikartat litet skrik. Chris körde som en galning, fast en skicklig galning måste jag erkänna. Han körde högt över hastighetsgränsen och kryssade mellan bilarna framför honom, som om det var någon polisjakt i en film. Jag kramade mig skräckslaget fast vid sätet.

”Vad tyckts?” Chris vände sig mot mig med ännu ett leende.

”MEN TITTA PÅ VÄGEN FÖR HELVETE!” gallskrek jag tillbaka. Vaddå, jag hade ju panik! Det skulle ni också ha om ni satt i en bil som kördes av en galen förare i etthundrasextio i timmen, och om föraren inte ens tittade på vägen.

Chris skrattade och svängde in på skolan. Det var två minuter kvar tills vi började. Han parkerade och stängde av motorn.

Skakad tog jag av mig bilbältet och gick ut ur bilen. Folk stirrade på oss och viskade.

Chris låste bilen och slöt upp sig vid min sida.

”Ska du tacka för skjutsen kanske?” log han.

”Du är galen.” sa jag bara och stegrade iväg.

 

”Jag hörde föresten att du åkte hit i Chris bil.” sa Tanya vid lunchen. Vi satt som vanligt vid ett ensamt bord, jag, hon och Adam. ”Förklaring tack.”

Jag suckade. ”Jag var försenad till skolan och så dök Chris upp och erbjöd mig skjuts till skolan. Vilket jag ångrar, killen kör som en galning!” Jag såg frågande på henne. ”Hur fick du veta det föresten?”

”Alla pratar om det.” sa Tanya. ”Eller hur Adam?”

Men Adam hade blicken fokuserat på något bakom mig och Tanya. Vi snodde runt och fick syn på en kille, som var på väg mot oss. Jag kände inte igen honom, han gick antagligen i en av de högre klasserna.

”Tja snygging.” Han såg på mig och log. Jag snodde runt och undrade vem han pratade med.

”Han menar dig.” viskade Tanya till mig, som om hon kunde läsa mina tankar.

”Va?” väste jag tillbaka, men hann inte få något svar innan högre-klass-killen talade till mig igen.

”Hörde att du inte har någon skjuts hem.” sa han och blinkade. ”Jag kan ju, ja du vet, köra hem dig i min kärra.”

”Ehh…” sa jag rådlöst. ”Ta-tack för erbjudandet.” stammade jag och vände mig till Adam. ”Men min vän Adam här har lovat att skjutsa hem mig.”

Adam höjde ett ögonbryn. Snälla! mimade jag. Han himlade med ögonen och vände sig sedan till killen.

”Exakt.” sa Adam. ”Så du kan dra nu.”

Killen fick en sur min men vände sig om och gick. Jag fattade ingenting. Hade han slagit vad med någon, att han kunde få mig att sätta mig i en bil med honom eller?


Kommentarer
Postat av: Jessica

Riktigt bra hoppas nästa kapitel kommer ut snart;)

kapitlet vart också lite långt så det är ett stort plus

2011-05-04 @ 13:52:28
URL: http://thevampireobsession.blogg.se/
Postat av: Kimiya

Jättebra! När kmr nästa del ut? ;D <3

2011-05-04 @ 14:47:34
URL: http://fashionk.blogg.se/
Postat av: Siis

Ett bra och roligt kapitel :D

2011-05-04 @ 18:55:15
URL: http://musicflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0