Kapitel 36- Dubbeldaten Del 2

”Ni har varit väldigt tysta.” konstaterade Fred plötsligt.

Vi höll på att äta våra desserter. Jag och Chris stirrade båda ner i bordet och nickade bara.

”Ojdå, jag måste hem nu.” sa Tanya efter att ha slängt en blick mot klockan.

”Jag skjutsar dig.” erbjöd sig Fred genast. Han vände sig om för att hämta sin kavaj, som han tagit av sig under middagen. Tanya tog tillfället i akt och meddelade tyst till mig hur uppspelt hon var. Jag log uppmuntrade åt henne.

”Ni tar er väl hem själva?” sa Fred till oss.

”Jag ger Alex skjuts hem.” sa Chris. Jippi.

”Vi ses då!” ropade Tanya och sedan försvann de.

Jag pillade i min glass utan att säga ett ord.

”Jag fattar inte ens varför du är här.” sa Chris argt.

Jag såg upp på honom. Han satt tillbakalutad med armarna i kors. Han minspel var irriterat och argt, inte alls sådär ironiskt flinande som annars.

”Jag gör det för Tanya.” sa jag lågt. ”Hon ville inte komma ensam.”

Chris ansikte mjuknade och plötsligt log han igen.  ”Jag blev faktiskt en aning förvånad när Fred sa att han tänkte bjuda ut henne. Hon är ju… ja, du vet.”

”Inte populär?” sa jag kyligt.

Han skrattade. ”Nåt sånt ja.” Han tittade på mig. ”Innan du kom hit hade inget sånt här inträffat. Du… du har liksom rört till allt. Rubbat balansen.”

Jag kunde inte säga om han gillade det, eller inte.

”Kan vi gå nu eller?” fräste jag plötsligt.

”Visst, visst.” log Chris, betalade notan och reste sig.

När han låste upp sin bil sedan och börja gå till förarplatsen, sprang jag med en plötslig inlevelse först fram till dörren.

”Jag kör.” sa jag bestämt och spände ögonen i honom. De gånger som han kört hade åkturen inte slutat särskilt trevligt.

Han ryckte motvilligt på axlarna, gick sedan och satte sig på den andra plasten bredvid.

Jag öppnade dörren och satte min i den öppna Porschen. Chris räckte mig bilnycklarna, inte utan att muttra: ”Har du ens körkort?”. Jag stack in nycklarna och bilen satte gång. Men när jag sträckte mig efter växlarna nådde min hand bara luft.

”Atuomatväxellåda.” sa Chris och drog i en spak vid ratten. ”Kör.”

Jag muttrade ”Fjollbil.” så lågt att jag inte trodde att Chris kunde höra det, men av hans leende att döma hade han gjort det ändå.

Jag ångrade genast mina ord när jag börja köra. Det här var en fantastisk bil. Otroligt skön att köra.

”Om hon får den minsta repa stämmer jag dig.” varnade Chris. Då kunde jag inte låta bli att le.

”Oj, lite uppmuntran!” utbrast Chris i spelad överraskning. ”Akta, jag börjar kanske tro att du tycker om mig.”

Jag gav honom en tröttsam blick. ”Chris…” började jag, men kom av mig. Vad ville jag säga egentligen? ”Du… du tror att jag är någon jag inte är. Du kan inte fortsätta…” uppvakta mig tänkte jag säga, men det lät så gammalmodigt. ”Stöta på mig. Jag… du och jag, vi passar inte ihop.”

”Men tänk om vi kanske gör det?” envisades Chris. Han satt sig vänd mot mig. ”Hur kan du veta det? Jag kanske är precis rätt kille för dig.”

”Det är du inte!” invände jag häftigt och vände mig mot honom. ”Seriöst, det här måste få ett slut. Du kan inte hänga efter mig för evigt.” När jag väl börjat var svårt att sluta. ”Jag kommer aldrig att vilja ha dig, jag kommer aldrig att gilla dig. Du kommer alltid att vara den irriterande killen som nästan körde på mig, det går inte att ändra på!” Chris rörde inte en min. ”Så sluta försöka! Jag är trött på dig!”

Chris vände blicken framåt igen och plötsligt förvreds hans ansikte i skräck. Innan jag hunnit reagera hade han skrikit: ”SE UPP, ALEX!”

Jag tittade på vägen igen, just i tid för att se räcket som jag höll på att köra in i. Jag försökte svänga, men det var redan för sent. Innan allt blev svart hann jag höra mig själv skrika och se hur Chris kastade sig framför mig.


Kommentarer
Postat av: Naima

Svar: Haha, det var jag som hade ändrat på det :)

Innan stod det: ''..Vi heter Gudon & Naima och har skrivit allting själva..''

Men eftersom jag har slutat så ändrade jag allt, har lixom ''gett'' allt jag skrivit till Gudon nu när jag slutat, så man kan säga att hon skrivit allt själv nu när jag är borta :P

2011-05-28 @ 18:09:53
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Jessica

Håller tummarna åt att de ska klara sig eler någonting!



2011-05-30 @ 20:58:51
URL: http://thevampireobsession.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0