Kapitel 91- De tre viktigaste orden

Under bilresan tog det flera minuter innan Tanya frågade vad som egentligen hänt. Varken jag eller Tyler svarade först, men tillslut sa mig pojkvän kort: ”Chris klippte till mig.”

Och någon vidare förklaring erbjöds inte, så våra vänner fick nöja sig med det. Först släppte jag av Tanya och körde sedan vidare till Adam. När jag kom dit öppnade även Tyler bildörren och var på väg ut.

”Men skulle inte vi se film?” frågade jag lite sårat.

Tyler såg förvånat på mig. ”Jag trodde inte du ville se längre.”

”Och varför skulle jag inte det?”

”Ehm… vi ses imorgon Alex.” inflikade Adam och gick sedan in till sitt hus. När ytterdörren stängts efter honom tog Tyler åter till ordna.

”För att jag var en skitstövel idag.” Han sa en som om det var självklart. ”Och för att du egentligen borde vara sur på mig.”

Jag böjde mig närmare och spände ögonen i honom. ”För det första: Du var inte en skitstövel. Och för det andra: Jag är inte sur på dig.”

Tyler böjde sig också närmare och sa lågt, och hetsigt: ”Jag började nästan slåss mot din kompis. Det var varken särskilt smart eller moget.”

”Chris slog först.” invände jag, lika tyst och intensivt. ”Och innan dess var det han som började med förolämpningarna. Och han har knappats något dåligt samvete över det just nu.”

”Kan bero på att han är full.” fräste Tyler.

”Vilket du aldrig skulle bli, och det är jag stolt över. Sluta ha så dåligt samvete.” sa jag mjukt.

”Men…”

Jag sköt fram huvudet och kysste honom, viket fick honom att tystna. Tyler besvarade den genast ivrigt. När jag slutligen lyckades slita mig sa jag bara: ”Så ska du med eller?” och han nickade.

 

”Men jag fattar inte. Varför är han den enda som kan se henne?”

Tyler gjorde en gest mot tv: rutan där Just Like Heaven spelades.

”Men han flyttade ju in i hennes hus. Det var typ därför.”

Jag lassade in en näve popcorn i munnen och lutade mig tillbaka mot Tylers bröstkorg. Han hade armen runt mig, och jag kände att det var precis här som jag hörde hemma.

”Men varför kan den dära mysko bok-killen se henne?”

”Han kan inte se henne, han kan bara se auror.”

”Så han ser hennes ’aura’?”

”Ja.”

”Men varför…”

Jag vred mig i hans famn för att sätta fingret mot hans läppar. ”Sluta fråga och bara se istället. Njut.”

Så resten av filmen ställde han bara enstaka frågor då och då. På slutet, när hon vaknar upp igen men inte känner igen honom, började jag (som vanligt) att gråta lite. Jag visste ju att allting ändå skulle bra, men jag kunde inte låta bli. När han ser på henne och hon inte vet vem han är… Det är verkligen hjärtekrossande.

Tyler strök med handen över min kind för att torka undan tårarna. Han utbrast inte Va? Gråter du? som andra (host, Justin) skulle ha gjort, utan torkade bara milt mina kinder.

Egentligen hade vi inte planerat att Tyler skulle sova över, men när vi låg där i soffan, jag så trött att ögonlocken gång på gång föll igen, fick det bli så.

Tyler strök mig över håret och viskade i mitt öra, mjukt och vaket: ”Jag älskar dig.”

Mitt hjärta hoppade över ett slag. Där var de. De tre viktigaste orden i hela världen, de tre ord som Justin aldrig sagt.

”Jag älskar dig också.” viskade jag tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Sabbe

Awwwwww. :) otroligt bra! Mer

2011-09-01 @ 15:37:01
Postat av: malin

good :)

2011-09-01 @ 17:01:48
Postat av: Josephine

Jättebra! Längtar tills nästa kapitel!!



Sv: Javisst är Ashley otroligt söt? :D

2011-09-01 @ 19:03:29
URL: http://ashleygreene.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aww, vad sött :)

2011-09-02 @ 13:32:58
Postat av: mahtab

hur gulligt som helst!

längtar tills nästa kapitel!



KRAM<3

2011-09-02 @ 15:15:15
URL: http://matiib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0