Kapitel 85- Jag avslöjar allt med en sång

(Låten i det här kapitlet är från Hight School Musical och har jag inga rättigheter till.)


Det var så mörkt ute att stjärnorna syntes. Jag betraktade dem en stund innan jag vände blicken till det stora, röda huset framför mig. Det lyste bara i ett fönster, i fönstret där Tyler var. Min bil var parkerad på gatan, några meter ifrån mig. Jag hade god lust att springa tillbaka till den.

Jag började gå genom trädgården. En elak, liten röst i mitt huvud malde på Han känner inte likadant, vänt om igen. Han kommer tycka att låten är löjlig och korkad.

Låten var fastestad i mitt huvud. Den hade bara en refräng och en vers, längre hade vi inte hunnit. När jag säger vi menar jag Tanya och Adam. Jag hade berättat vad jag känt och påbörjat meningarna, och de hade avslutat dem (med andra ord hittat rim).

Jag började verkligen lyssna på den där lilla rösten nu. Varför skulle Tyler känna likadant för mig? Jag var bara en fånig liten flicka, medan han var den mest godhjärtade, starkaste och modigaste kille jag kände.

Jag var framme vid dörren nu. Mitt hjärta slog så hårt att hela världen borde höra det. Jag tvekade säkert en timme och försökte få en normal andning, testade rösten för att kolla så att den fungerade, innan jag knackade på.

Jag backade snabbt några steg och det kändes som att jag skulle svimma, spy, dö. Så öppnade Tyler dörren med orden ”Familjen Cower är inte hemma…” och tystnade när han såg mig. Våra blickar möttes och alla spykänslor försvann.

”Alex.” sa han förvånat. ”Vad gör du här?”

”Jag vill berätta någonting för dig.” sa jag spänt. ”Och jag vill göra det på ett annorlunda sätt, så… Ja, bara lyssna. Okej.”

Jas slöt ögonen, för om jag skulle titta på honom skulle jag tappa bort texten. Jag tog ett djupt andetag, harklade mig lite och började sjunga.

“It's hard to believe
That I couldn't see
You were always there beside me
Thought I was alone
With no one to hold
But you were always right beside me
This feelings is like no other
I want you to know

I've never had someone that knows me like you do 
the way you do 
I've never had someone as good for me as you 
no one like you

So lonely before, I finally found 
what i've been looking for…”

Jag öppnade slutligen ögonen och tittade på Tyler. Han hade inte rört sig, utan stod fortfarande i dörröppningen. Hans ansikte var en blandning mellan förundran och någonting som jag inte riktigt kunde tyda. Jag väntade, men han sa ingenting. Då fick jag panik och började babbla på.

”Jag skrev den där låten tillsammans med Tanya och Adam, och det är liksom mitt sätt att säga att jag gillar dig. Alltså gillar gillar. Mer än en vän. Jag insåg det typ när vi kysstes för det kändes jättebra, jag kan inte beskriva det, och jag var jättenervös för jag har aldrig känt så förr och jag önskar verkligen att du kunde säga något för nu har du bara stått där och…”

I två långa steg var Tyler framme vid mig, och på två sekunder hade han tryckt sina läppar mot mina. Kyssen var mjuk och kort, men den satte ändå hela min kropp i brann.

Tylers ansikte var tätt intill mitt när han tittade upp i mina ögon och viskade ”Det var den finaste låt jag någonsin hört.”

 

Förtjänar inte det här kapitlet lite extra kommentarer?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart bra del <3333

2011-08-20 @ 11:45:19
Postat av: jenny

jo det gör den verkligen! :D det var skit bra ;)

2011-08-20 @ 11:55:05
Postat av: Marie

Awww :')

2011-08-20 @ 13:10:10
URL: http://aliciasnormalaliv.blogg.se/
Postat av: Jessica

Aaaw, cute :)

2011-08-20 @ 13:36:28
URL: http://thevampireobession.blogg.se/
Postat av: Emma ;)

ÄNTLIGEN!!!!!! :D:D:D:D

2011-08-20 @ 13:54:03
Postat av: mahtab

super BRA!!!!!!!<3

2011-08-20 @ 18:35:21
URL: http://matiib.blogg.se/
Postat av: Naima

Åh, jag älskar den låten från High School Musical. Lyssnade på den samtidigt som jag läste, perfekt låt :)

2011-08-20 @ 19:15:01
Postat av: mahtab

snälla snälla snälla kan du göra ett till kapitel idag?<3 snääääälla!!!!<3

(om du skulle sett mig nu så sitter jag med valpögon och hoppas på att du ska göra ett till kapitel idag^^)

2011-08-20 @ 19:30:58
URL: http://matiib.blogg.se/
Postat av: Emma ;)

Ja lägg upp ett till kapitel idag!! :D

2011-08-20 @ 20:52:25
Postat av: Sabbe

Grymt!!! Mer :D

2011-08-21 @ 09:23:12
Postat av: Frida

Naaaaaaaaaw, så gulligt!

2011-08-27 @ 11:39:57
URL: http://lordfridolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0