Kapitel 64- Något som jag kanske undermedvetet hoppades på

”Jag har en överraskning till dig.” sa jag ivrigt. ”Blunda.”

Tyler lydde efter att ha gett mig en misstänksam blick. Det var fredag eftermiddag.  Jag och Tyler befann sig i mitt rum och pluggade. Vi hade bestämt att sätta in en extralektion eftersom det skulle vara ett stort prov på måndag. Dessutom hade vi inget bättre för oss. Tanya hade en träff med Fred och Adam skrev på en artikel.

Jag räckte Tyler den inslagna skrivboken. Han vidgade förvånat ögonen när han tittade.

”Men…” stammade han. ”Jag fyller inte år eller nåt.”

”Jag vet.” flinade jag. ”Ville bara ge dig något. Öppna den då!”

Tyler gav mig en otydbar blick och började sedan slita i omslagspapperet. Jag fick hjälpa honom med snörena, eftersom han inte fick av dem själv. Han verkade inte vara så van vid att öppna presenter.

Tyler flämtade när han fick se boken. Jag log ännu större. Skrivboken var i A4 storlek och hade ljusgröna pärmar. På dens framsida hade jag skrivit Tylers låtar med snirklig stil.

”Kolla!” sa jag ivrigt och bläddrade upp boken. Ena sidan var normat randig, på den andra fanns rader för noter. ”Då kan du skriva texten på ena sidan och noterna på den andra!”

Tyler satt alldeles tyst och stirrade på boken. Tillslut tittade han upp mot mig och log snett. ”Tack.” viskade han.

”Ingen orsak.” log jag.

 

Nästa morgon vaknade jag av att min mobil ringde. Jag kisade mot skärmen. Tanya.

”Hallå?” mumlade jag sömndrucket.

”Jag har gjort slut med Fred.” kom Tanyas spända röst.

Jag blev med ens klarvaken. ”Du har gjort vad?!”

”Jag har dumpat Fred. Kan jag komma över?”

”Ehm, ja, självklart.” sa jag förvirrad. Hon lade på.

Jag hann slänga på mig några plagg innan Tanya ringde på dörren. Eftersom mina föräldrar var hemma sa vi ingenting förrän vi kommit in till mitt rum och stängt dörren.

”Så, jag har gjort slut med Fred.” sa hon för tredje gången. Hon verkade inte upprörd över det, snarare förvirrad.

”Jag har hört det.” sa jag. Jag kände mig också förvirrad. ”Varför?”

Tanya rodnade och tittade ner på sina händer. ”För att Adam kysste mig.”

”Han gjorde vad?!”

Hon tittade upp på mig igen. ”Adam kom till mig igår. Jag frågade om han verkligen var svartsjuk, och han sa ja. Och när jag frågade varför, så sa han för att han var kär i mig och ville att jag skulle dumpa Fred för honom. Och så kysste han mig, och åh Alex!” Hennes ögon tindrade. ”Det kändes så annorlunda än när jag och Fred kysser varandra! Jag… Jag tror faktiskt att jag är kär i Adam.”

Vi satt tysta och tittade på varandra. Hon väntade på min reaktion, och sakta började jag känna ett glädjerus.

”Men det är ju fantastiskt Tanya!” utbrast jag glatt.

”Vad glad jag blir av att du tycker det.” skrattade min vän. ”Vad ska jag göra nu?”

”Vaddå vad ska du göra? Du ska åka till Adam och berätta att du besvarar hans känslor. Nu! Sätt fart!”

Tanya for upp för att lyda mitt råd. Hon vinkade hejdå till mig och försvann sedan. Jag satt och bara log länge efter att hon försvunnit. Två av mina vänner var förälskade i varandra och skulle snart bli ihop. På något vis hade jag hoppas på det. Lyckliga slut hade jag alltid tyck om, speciellt när det gäller kärlek.

Jag hade nog hoppas på det här, undermedvetet.


Kommentarer
Postat av: mahtab

vilket bra kapitel!!!

(du var väldigt söt på bilden i frågestunden också!)



kram<3

2011-07-27 @ 20:03:19
URL: http://matiib.blogg.se/
Postat av: Naima

Jaa, haha, tycker att Tanya & Adam är ett bra par :D Verkar vara som helan och halvan, jättebra kapitel :)

2011-07-28 @ 14:32:12
URL: http://thegoldenstates.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0