Kapitel 65- Betyg i matte

Helgen passerade och på måndagen var jag inte längre i centrum för allt skvaller: Tanya var det. Det gick rykten om att hon bara varit ihop med Fred för hans popularitet, och nu hade hon tröttnat på honom och blivit ihop med sin livs kärlek: den fattige jounarlisten (Adam alltså). Om man lyssnade på alla skvallerhistorier, lät det hela som en romantisk, komplicerad saga.  Egentligen var det hela väldigt enkelt. Tanya hade gillat Fred men sedan kommit på att hon gillade Adam mycket mer.

”Hur tar Fred det hela då?” frågade Tyler mig. Vi satt i matsalen med Tanya och Adam, som hade för fullt upp med att kyssas för att bry sig om oss.

”Rätt okej, tror jag.” Jag sneglade mot De populäras bord, där Fred skrattade tillsammans med Chris och deras beundrare.

”Han kanske bara spelar.” Tyler såg på mig, väntade på min kommentar.

”Kanske.” höll jag med. Så sparkade jag på Tanyas stol så att de avbröt sig. ”Hörrni, turturduvor, kan ni kanske göra det där någon annanstans?”

Tanya rodnade men Adam bara log och sa: ”Visst, visst.”

 

Sen var det dags för matteprovet. Mrs Gween delade ut papper bland bänkarna och gick igenom de vanliga reglerna: inga mobiler, inget prat osv. Jag vred på huvudet och gjorde tummen upp till Tyler. Han log skevt tillbaka. Jag hoppades med hela mitt hjärta att han skulle klara det.

Jag var den första som blev klar och hade då gott om tid på att göra ingenting. När tiden var ute skickades alla papper in till Mrs Gween, och hon började genast rätta dem så att vi kunde få tillbaka dem i slutet av lektionen. Jag skickade en lapp till mina vänner om hur det gått, och fick svaren:
Bra, fast jag klarade inte fråga 14. Puss Tanya

Okej, tror jag. //Adam

Ingen aning. Tyler

 

”Okej. När jag ropar upp ert namn kommer ni fram och hämtar ert prov. Sen får ni gå.” sa Mrs Gween i slutet av lektionen. ”Ms Pettier.”

Jag reste mig och tog emot mitt. 100%, högsta betyg.

Jag hurrade tyst och gick sedan ut. Där väntade jag medan mina klasskompisar kom ut en efter en. Av mina vänner kom Tanya först. Hon hade fått 80 % rätt. Sen kom Adam, som hade fått 72 %. Medan de kramade om varandra kom Tyler ut. Han såg nedstämd ut.

”Vad är det?” frågade jag oroligt. ”Fick du underkänt?”

Han tittade på mig. ”Mm…” Sen utbrast han: ”Jag fick 67!” och log brett.

”Fick du?!” skrek jag överväldigad. Han nickade. ”Men Tyler, det är ju super!”

Skrikande hoppade jag på honom och kramade honom hårt. Vi skrattade tillsammans.

”Vi måste fira detta!” ropade Adam. ”Vi drar till Starbucks! Jag bjuder!”

Vi hurrade allihopa och begav oss sedan av. Tanya åkte med Adam och Tyler med mig.

”Så…” sa Tyler i passagerarsätet. ”Nu när jag fått godkänt, tänker du sluta ge mig lektioner?” Hans ögon tydde på att han inte hoppades på det.

Jag slog honom löst på axeln. ”Hörru grabben, så lätt blir du inte av med mig. Jag tänker inte ge mig förrän du fått högsta betyg.”

”Då får du hålla på länge.” log Tyler.

Jag log tillbaka.

”Gärna för mig.”


Kommentarer
Postat av: Anonym

Asså du skriver jättebra! :) och en utav dom bästa sakerna är att du lägger ut nya kapitel varje dag, och det gör min dag så mycket bättre :)

2011-07-28 @ 20:03:25
Postat av: Madde

moreeeeeeeeeeeeee

2011-07-29 @ 00:26:44
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0