Svaren från frågestunden!

Japp, här kommer alla svar från frågestunden. Tusen tack till alla som frågade något! Klicka på deras namn för att komma till deras blogg.

Anonym frågade:
vilka berättelser läser du?

Sv: Om du menar på nätet så är det dessa:
Fridahlin.blogspot.se
Thegoldenstats.blogg.se
Aliciasnormalaliv.blogg.se
Turningoutgrey.blogg.se
Thevampireobsession.blogg.se
Myownstorys.blogg.se (Enda Jb novellen jag gillar)
Animalisbest.blogg.se
Bookrelated.devote.se
.
Ojdå, blev rätt många ser jag nu :)
Mahtab frågade:
vilken är din favorit bok?
vilken är din favorit författare?
favorit skådis?
favorit låt?
hur kom du på storyn?
varför bestämde du dig för att blogga?
är det du som har gjort din design?
hur skulle du beskriva dig själv med 3 ord?
skulle du vilja skriva en bok någon gång?
hur lång tid tar det för dig att skriva ett kapitel?
i vilken stad bor du?
vad föredrar du mellan jeans och mjukis-byxor?
ca hur många kapitel tänker du dig att storyn kommer att bli?
Sv: 1. Min favorit bok (böcker) är bokserien Nyckelväktarna. Jag älskar dens handling och språk.
2. Hon som har skrivit Nyckelväktarna, Julia Sandström.
3. Svårt... Men jag tycker att Johnny Depp är duktig. Och så Heath Ledger RIP <3
4. Det är sången Jag finns kvar från Skattkammarplaneten. Den är så stark och i vissa delar känner jag igen mig. Jag kan berätta att jag kan låten på svenska, engelska, norska och snart även spanska :)
Engelska: (länk för att lyssna)
Svenska: (länk för att lyssna)
5. Jo, jag läste Thegoldenstats och jag fick lust att skriva en sån här ungdomsberättelse, för det har jag aldrig gjort förr, och se hur det gick för den. Så jag bestämde mig att det fick vara en tjej som blev dumpad av den hon älskade och sedan skulle hon komma över honom. Resten kom av sig själv.
6. För att kunna få kritik för mitt skrivande och utveckla mig (ni skulle se hur mina texter var i början)
7. Japp, hundra procent min.
8. Svårt... Lite galen, dömade men snäll.
9. JA!!!! Det är mitt mål i livet.
10. Om jag skriver koncenterat tar det en halvtimme. (innan jag läst igenom den och rättat den)
11. Umeå, björkarnas stad.
12. Mjukisbyxor. Jag har förvisat jeans från mina ben.
13. Ingen aning, många typ.
.
Hanna frågade:
1.Kan du lägga ut en bild på dig sjlv om inte de kan du beskriva hur du ser hur tex hårfärg,ögonfärg o.sv
2.Hur lång är du?:)
3.Har du nån favorit film?
4. Favorit tv-serie?
5.Nåt du är svag för?
6.När fyller du år:)
7.Beskriv din dröm kille, asså utseendemässigt och personligheten. 

Japp, där har du en bild på mig. Ifall du vill veta så föreställer halsbandet ett lejon, och det har jag alltid på mig. (Nej jag är inte född i lejonet, men jag är ett fan av Gryffindor.)

2. Vet inte exakt. Nått med 1.60 skulle jag gissa.

3. Nej, jag kan inte välja. Men några i toppen är Anastasia, Skattkammarplaneten, Trassel, Shrek, Batman-the dark knight och Just like heaven.

4. Finns många jag gillar, men bäst är nog ändå Heroes.

5. Om du menar ätbartsväg så älskar jag godis.

6. Jag fyller (fyllde) den 15 Juli. Mitt i sommarn :)

7. Svårt, eftersom jag inte direkt är den som drömmer om ett förhållande. Men OM skulle jag vilja att han var godhjärtad, osjälvisk, rolig och att han älskade mig. Utseendet vet jag inte. Om man väl faller för någon så spelar ens yttre ingen roll.

Naima frågade: 

1. Kommer du skriva en fortsättning efter Sun Beach?
2. Lyssnar du på musik medan du skriver?
2. Finns det karaktärer i berättelsen som är inspirerade av verkliga människor i din omgivning?
3. Vem är din favoritkaraktär i din berättelse ifall du fick välja?
4. Tänkte du ut karaktärerna och handlingen innan du skrev eller fick du idé till handlingen medan du skrev?
5. Går du i något skrivarkurs?
6. Vilken karaktär känner du igen dig mest i?
7. Visar du kapitlena till någon innan du publicerar dem? Tex. en vän, vuxen, släktning?
8. Vilken karaktär gillar du minst som du skapat?
9. Kan du skriva några skrivtips som man kan tänka på när man skriver?
10. Hur kommer du på namnen till karaktärerna?

Sv: 1. Ja, jag kommer att skriva en annan berättelse efter Sun Beach. Men inte en forstättning på just Sun Beach, när den är klar får den vara det.

2. Ibland.

2. Tyler är LITE inspererad av killar i min klass. Men det är lite.

3. Tyler :) Fast jag gillar de andra också.

4. Jag hade en bas till berättelsen när jag började, och huvudkaraktärerna. Resten kom av sig själv.

5. Nej, men jag vill.

6. Jag tror jag är en blandning mella Tanya och Adam. Mest Tanya.

7. Nej, jag behåller dem för mig själv typ.

8. Den var svår. Hm... Alex föräldrar kanske? De känns lite överflödiga.

9. Att inte upprepa samma ord många gånger, utan att försöka använda synonymer.

10. Det bara kommer. Jag väjler en bokstav som jag tycker passar till personen och sen pendlar jag mellan namn tills jag är nöjd. Ibland går jag in här:http://babynamesworld.parentsconnect.com/

 

Ri frågade:

Hur gammal är du?
Har du någon 'favoritkändis'?
Vilken av de bloggar som du läser är din favorit?
Vad gör du på fritiden förutom att skriva?
Läser dina kompisar Sun Beach?
Har du någon favoritlåt?
Hur kommer du på alla namn när du ska skriva?
Var får du inspirationen ifrån?
Hur lång tid tar det att skriva ett kapitel för dig?
Sv: 1. 14 sommrar.

2. Tror inte det.

3. Väldigt svårt.  Men jag gillar denna: Fridalin.blogspot.com

4. Jag gör lite av varje. Tecknar och målar mycket, rider ibland, dubbar, läser mycket, ser mkt film och lite annat smått och gott.

5. Nej, de vet inte ens att den existerar.

6. Se fråga 4 hos Mahtab.

7. Se fråga 10 hos Naima.

8. Mest ungdoms serier som The O.C och One Tree Hill. Även Thegoldenstates.

9. En halvtimme.

Kim frågade:

E det du på headern? <3 ;D
Sv: Nej, det är min syster Linnéa. Visst är hon vacker? Fast jag har tagit fotot *stolt*.

.........................................................................................................................................

Ja, det var nog allt. Tack igen alla! Ha en bra dag.

(om jag varit otydlig på någon fråga, så kommentera så förtydligar jag)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0