Kapitel 13- Att dansa med pom-poms

Vi stormade in i gympasalen just som en stackars tjej viftade med några pom-poms och sjöng med falsk tonart: ”Go Newclass, ni är bäst…”

Jag och Tanya gick upp och satte och på läktaren, där en massa andra människor också satt. Några av dem var tjejer med en kort, röd kjol och matchande överdel. Jag antog att dessa var de som redan var med i cheerleaderlaget. De andra tjejerna var antagligen de som kommit av samma anledning som jag, för att försöka bli en cheerleader. Ett gäng killar som satt på läktaren hade shorts och linnen i rött. Bland dem satt Chris och Fred, så jag tog för givet att detta var basketlaget.

Nedanför läktaren fanns ett bord där tre tjejer satt, alla iklädda i cheerleaderns röda klädsel. Jag kunde se att en av den var Dafne. Hon var ju trots allt cheerleaderkaptenen.

”Okej, det räcker nu.” skrek Dafne åt tjejen som just nu gjorde audition. ”Gå och ödsla någon annans tid.”

Tjejen gick sårat därifrån. Jag tyckte synd om henne.

Dafne vände sig mot läktaren och kastade med sitt långa, mörkbruna hår. ”Nån fler?”

Jag och ett fåtal tjejer till räckte upp handen. Dafne pekade på mig och vände sig sedan framåt igen.

Med bankade hjärta reste jag mig från min plats och började gå nedför läktaren. Tanya önskade mig lycka till.

Jag tog ett par pom-poms och ställde mig sedan i mitten i gympasalen. Allas blickar var på mig. Jag kände hur kinderna blev illröda och jag ville bara sjunka ner genom jorden. Varför hade jag bestämt mig för att göra det här? I dansgruppen hade jag aldrig stått ensam, det hade alltid varit en massa andra bredvid mig. Då hade jag aldrig känt mig så utblottad som nu.

”Ja? Tänker du göra något eller?” frågade Dafne, vilket gjorde mig ännu mer osäker.

”Ehh… jo.” viskade jag. Så otroligt fånig jag kände mig.

Skärp dig nu, sa jag till mig själv. Du kan, visa det.

Jag tog ett djupt andetag och blundade. Så, nu kunde jag inte se deras blickar. Det kändes genast bättre.

Jag inbillade mig att musik spelades. Jag kunde snart höra den inbillade låten lika tydligt som om det faktiskt fanns. Jag kände rytmen, räknade takten och började.

Jag använde mig av några steg som jag nyss läst mig. Jag lyfte händerna och därmed även pom-pomsen också över huvudet, sköt höften framåt och dansade. Mitt själförtroende växte och jag började ta djärvare steg och sög in mig själv i en ickeexisterande musiken.

Jag avslutade med en bakåtvolt som jag landade i spakat. Först då vågade jag slå upp ögonen.

Alla stirrade gapande på mig. Varenda en, som om det inte kunde tro sina ögon.

Jag reste mig och blev osäker igen. Jag tog mod till mig och frågade: ”Gjorde jag… gjorde jag något fel?”

”Något fel?” utbrast Dafne. Hon slog ut med armarna. ”Du rockade tjejen! Du är helt klart en cheerleader!”

Nu var det min tur att gapa. ”Menar du att jag är med i cheerleaderlaget?”

”Du är så med, tjejen!” ropade Dafne.

”Åh, tack!” sa jag och skuttade sedan snabbt upp på läktaren igen. Jag kunde inte tro det! Jag var med, jag var med i cheerleaderlaget! Jag är en cheerleader!

”Hur gjorde du det där?” flämtade Tanya när jag sjönk ner bredvid henne.

Jag gav henne ett stort leende. ”Jag bara dansade med pom-poms, som du sa.”

Först bara stirrade Tanya på mig. Sen brast hon ut i skratt. Och jag skrattade med henne.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jätte Jätte BRA!! :)

2011-04-26 @ 17:52:08
URL: http://ilovevampire.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sv: Jag vet inte riktigt när Sunlight and Moonbeam kommer komma upp på bloggen.Men vi är snart klara med den och jag tror att den förhoppningsvis kommer upp lite senare i veckan.Eftersom vårat påsklov har tagit slut så har vi inte lika mycket tid att skriva men vi gör så gott vi kan:)



P.s jätte bra kapitel!

2011-04-26 @ 18:12:11
URL: http://thevampireobsession.blogg.se/
Postat av: Emma

Jättebra kapitel, som alltid :)

Längtar tills nästa!!

2011-04-26 @ 18:24:55
URL: http://twilighteralways.blogg.se/
Postat av: Siis

'Jag bankande hjärta reste jag mig upp från min plats och började gå nedför läktaren'

Du kanske ska skriva om den meningen, känns som om något fattas!

2011-04-27 @ 17:15:21
URL: http://musicflower.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vet du hur galen jag har vart?

Har vart utan internet sen i går eftermidags! Alltså jag gick in snabbt på mobilen och såg att du publicerat ett nytt avsnitt , men kunde inte läsa för det är så dyurt på min mobil (har inte android eller iphone).



Och, det är lika bra som vanligt, men precis som Siis så är väll meningen "jag bankande hjärta..." lite fel, säkert bara slarv för det ska vll vara "med bankande hjärta..."



Ha det super!

2011-04-27 @ 19:32:52
URL: http://meplusmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0