Kapitel 86- Flickvän och pojkvän

(Passar på att tacka för all kommentarer på förra kapitlet :))

Tylers ena hand var mellan mina båda. Den andra rörde han mig med. Smekte mig över kinden, håret, nacken… Jag ville att han aldrig skulle sluta, att hans hud för evigt skulle vara mot min.

Vi satt i soffan i Adams vardagsrum, straxt efter att vi avslöjat våra känslor för varandra. Det kändes som att jag drömde. För inte kunde verkligheten vara såhär underbar? Inte kunde jag väl vara såhär överlycklig egentligen, inte kunde väl hela mitt liv vara perfekt just nu.

Men det var det. Allting var bara fantasiskt. Just då, när han och jag satt i soffan, kändes det som att det inte fanns något problem alls i hela världen. Allting var rätt, så länge Tyler fortsatte röra mig.

”Allt det här känns för bra för att vara sant.” viskade jag.

Tyler drog fingrarna genom mina lockar. ”Jag vet hur du menar. Jag kan inte fatta att du… Det känns overkligt.”

”När blev du…” började jag, men det var inte rätt sätt att fråga det. ”Jag insåg det ju när vi kysstes, men du… När blev du…”

”Kär i dig?” avslutade Tyler min mening. Han bet sig i läppen men såg inte undan. ”Det var… ehm…” Han skrattade till, röd om kinderna. ”Det var när du bjöd mig att sitta vid erat bord på lunchen. Då började det. Sen har det bara vuxit sig starkare och nu så är jag så förälskad i dig att jag inte kan tänka på något annat.” Han hade bara pratat snabbare och snabbare.

”Enda sen dess?” frågade jag förvånat. Hur kunde jag inte ha märkt någonting? Eller viktigare: ”Varför sa du inget? Eller gjorde något?”

”Jag kunde inte föreställa mig att du skulle känna likadant.” svarade Tyler. ”Jag trodde att om jag sa något så skulle jag bara förstöra den vänskap vi redan hade. Och det kunde inte jag riskera.”

”Jag kunde inte heller föreställa mig att du skulle gilla mig.” Jag log. ”Verkar som att vi båda har ett dåligt självförtroende att ta hand om.”

Han skrattade till. Vi såg åter in i varandras ögon, och det kändes som att jag såg in till hans innersta väsen. Han dolde ingenting för mig längre. Han var helt min.

”Berätta någonting.” bad Tyler och strök mig över nacken. ”Du vet så mycket om mitt förflutna, berätta något om ditt.”

Jag andades ut genom näsan. Mitt förflutna? Vad fanns det att berätta egentligen? Mina tre år med Justin, alla de stunder som vi haft och som jag nu ville spy över, alla mina vänner som inte var mina vänner? Eller det fanns ju en…

”Okej.” sa jag. ”Innan jag flyttade hit hade jag inte haft någon verklig vän, utom en. Jim. Vi träffades på dagis och gick i samma klass, till dess att han flyttade när jag var elva. Jag har inte träffat honom sen dess, bara chattat då och då på Facebook.”

”Jaha.” sa Tyler som fått ett mystisk, ansträngd min. ”Hur har han det då?”

”Bra. Schyssta föräldrar, kompisar, pojkvän…”

”Vänta lite.” avbröt Tyler mig och såg förvånad ut. ”Pojkvän?”

”Ja.” sa jag, och undrade varför han såg ut sådär. ”Sa jag inte det? Jim är homosexuell.”

”Jaha.” sa Tyler igen och såg nöjd ut. ”Han är gay alltså.”

”Ja?” Jag såg frågande på honom. ”Vaddå? Har du något emot bögar?”

”Nej, nej, nej!” utbrast Tyler snabbt. Han log, stort och lite generad. Han leende måste vara det vackraste i hela världen. ”Nej då, blev bara lite förvånad.”

Jag såg misstänksamt på honom och släppte det snabbt. ”Okej, där var historien om Jim.” Jag tittade på klockan och suckade missnöjt. ”Jag måste gå. Det är sent.”

Mot min vilja började jag resa mig upp, men Tyler höll kvar mina händer.

”Stanna.” bad han. ”Sov över här.”

När förslaget väl var framlagt kunde jag inte säga nej. Jag sjönk ner till soffan igen och skickade iväg ett sms till min mamma. Jag lade händerna bakom hans nacke och kysste honom. Jag skulle nog aldrig vänja mig vid lyckoruset som kom då, och alla andra pirrande känslor.

”Bara en fråga.” viskade Tyler när våra läppar lämnade varandra. Jag avbröt kyssen och såg in i hans vackra ögon. ”Är vi tillsammans nu?”

Jag log. ”Ja. Nu är vi flickvän och pojkvän.”


Kommentarer
Postat av: Sabbe

Otroligt bra!! Snäääälla skriv ett till kapitel idag? :D

2011-08-21 @ 13:44:33
Postat av: Emma ;)

Jag säger det igen: ÄNTLIGEN!!!! :D:D:D

har bara gått och väntat på att de ska bli tillsammans ;)

2011-08-21 @ 15:42:19
Postat av: mahtab

haha, håller helt med förra kommentaren (emma) !<3

2011-08-21 @ 18:47:46
URL: http://matiib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0