Kapitel 89- Övertalning

Jag sökte med blicken efter Tyler bland bokhyllorna. Tanya hade ju sagt att han gått till biblioteket.

Ah. Där var han, vid ett av borden med engelskaboken framför sig och en penna i handen. Han märkte mig inte fören jag gick fram och slog armarna om honom bakifrån.

”Hej.” viskade jag och kysste honom på halsen. ”Hur går pluggandet?”

”Bra.” svarade Tyler och slöt sin hand i min.

Jag satte mig på stolen bredvid honom. ”Jag tänkte fråga dig en sak. Säger du ja till det?”

Självklart lät sig han sig inte luras. Tyler såg lite misstänksamt på mig. ”Vad var det för sak?”

”En fest.” sa jag. Redan där tog det stop.

”En fest? Jag tror inte det.” Han återgick till pluggandet.

Jag lade mig över boken och att han var tvungen att titta på mig. ”Snälla. Jag vill inte gå om inte du går, och han som bjöd in mig blir ledsen om jag inte går.”

”Vem bjöd in dig?” frågade Tyler genast.

Fan. Jag hade hoppas på att få utelämna den biten. ”Chris.”

Tyler gav mig en blick som sade: Varför frågar du mig ens? Jag tänker aldrig i livet följa med till den där festen.

”Kom igen.” insisterade jag. ”Det kan bli kul.”

”Ungdomar som super och dansar hemma hos Newland? Låter ju superkul.”

”Vi behöver bara vara där i en timme.” sa jag och smekte Tyler handflata. Det berodde dels på att jag älskade att röra honom, men också för att han skulle tappa tråden. ”Sen kan vi åka hem till mig och se en film. Vi kan försöka med Just Like Heaven igen.”

Jag tog hans hand helt i min. Tyler såg in i mina ögon och för ett ögonblick glömde jag vad vi pratade om. Tyler med.  Han blinkade förvirrat några gånger innan han tog till ordna.

”Jag vet inte.”

”Kom igen. Snälla.” Jag lutade huvudet mot hans axel och sa snälla minst tio gånger till.

”Okej.” suckade Tyler tillslut. ”Men jag tänker inte byta om.”

”Behövs inte. Du ser fantastisk ut precis som du är.”

 

”Jag fattar inte att jag gick med på det här.” muttrade Tyler senare på kvällen.

Jag hade nyss stängt av bilen efter att ha parkerat på den enorma grusplatsen framför Chris hus. Jag hade varit den som skjutsade alla till festen, även Adam, med tanke på vad om hänt senast.

”Va inte så dyster.” sa Tanya och knäppte loss sitt bilbälte.

”Ja, det här kan bli kul!” utbrast Adam och följde Tanya ut ur bilen.

”Det tvivlar jag på.”

”Bara en timme.” sa jag. ”Kom igen nu.”

Med en suck klev även Tyler ur bilden, och jag låste den.

I dörröppningen möttes vi av Chris, som log stort mot oss. ”Hallå, mina polare!” utbrast han. Han verkade redan lite halvfull. ”Välkomna. Vill ni ha?”

Chris räckte fram en ölburk. Tyler mörkande, och jag såg att han var på väg att säga något otrevligt så jag sa snabbt:

”Nej tack det är bra. Var är Dafne?”

Han tog själv en klunk av ölet och ryckte på axlarna. ”Jag tror hon har åkt. Skulle på någon kurs, typ.”

Det blev tyst mellan oss i några pinsamma sekunder.

”Vill ni komma in då?” frågade Chris med en svepande rörelse inåt.

”Ja tack.” log jag och mitt gäng klev snabbt in i huset, in i festen.


Kommentarer
Postat av: Sabbe

Mer!!!!!! Gryyymt bra.

2011-08-28 @ 12:53:28
Postat av: mahtab

äntligen kom nästa kapitel! sjukt bra!

2011-08-28 @ 20:46:58
URL: http://matiib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0