Kapitel 51- Svartsjuka på stranden

 

Det fanns redan många bilar på strandens parkering, men Adam lyckades tränga sig in ändå. Vi klev ur bilen och ut på den mjuka sanden. Solen hade just gått ner, och allt ljus kom från det enorma (och då menar jag enorma) partytältet som stod mitt på stranden. Från det kom även grillukt och rytmisk musik. Det såg väldigt inbjudande ut.

Jag krokade arm med Tyler och Tanya, och Tanya likadant med Adam. Så var vi en sammanhängande kedja av vänner, som vinglade fram till festen.

Det var massor av ungdomar i partytältet. De flesta dansade till ett livebands musik, och de som inte gjorde det stod vid snaksen och den alkoholfria bålen, eller stod helt enkelt vid sidan av. Här och var fanns även stora trälådor som man kunde sitta på.

”Åh, herregud!” pep Tanya till och gömde ansiktet. Vi såg alla förvånat på henne.

”Vad Tanya?” frågade jag.

”Fred är här.” väste hon och kikade försiktigt fram. Jag följde hennes blick och fick syn på personen i fråga som stod och dansade, klädd i shorts och ett linne.

”Vad trevligt.” sa jag uppriktigt. ”Du borde gå fram till honom.”

”Är du galen?” viskade hon. ”Jag har inte pratat med honom sen… du vet.” Olyckan.

”Men du gillar väl honom?” sa jag.

”Jo…”

”Gå fram då!”

”Vi kanske borde använda akutordet.” sa Adam, som mörknat så fort han fick syn på Fred.

”Nej. Jag vill inte förstöra festen för er.” sa Tanya.

”Men det är helt lugnt.” sa Adam, som nu såg lite glad ut. ”Vi kan se en film istället eller…”

”Han kommer hitåt!” nästa skrek Tanya. Fred hade fått syn på oss, eller snarade fått syn på Tanya, och börjat gå mot oss med ett charmigt leende.

”Hej Tanya.” log Fred när han stannat framför oss. Han granskade henne uppifrån och ner. ”Du är snygg ikväll.”

Tanya rodnade. ”Tack.”

Fred såg på oss andra. ”Hej Alex och… ehm, hennes vänner.”

”Hej Fred.” sa jag artigt. Tyler tittade bort och Adam liknade ett åskmoln.

”Vill du dansa?” Fred hade vänt sig mot Tanya igen.

”Jag dansar inte så bra…” svarade Tanya blygt, men jag såg att hon ville.

”Jag hjälper dig!” sa Fred glatt och började dra ut med henne på dansgolvet. ”Ses, hörrni!” vinkade han till oss andra.

Jag log åt Tanya, som verkade överlycklig, och ledde mina vänner bort till tre tomma lådor som vi satte oss på, med Adam i mitten. Vi alla tittade på Tanya (eller Adam stirrade snarare). Fred hade tagigt tag i hennes höfter och visade henne hur hon skulle dansa. Sen tog han tag i hennes händer och gjorde likadant.

”Vad ser hon egentligen hos honom?” muttrade Adam surt.

Jag var ärlig. ”Tja, han är ju snygg, sportig, smart, charmig och…”

”Jag fattar.” avbröt Adam. Han stirrade mördande på Fred och Tanya, som bara dansade närmare och närmare varandra. Båda såg jätteglada ut. Kanske lite förälskade till och med.

Tyler fångade min blick bakom Adams rygg och mimade ”Svartsjuk?” med höjda ögonbryn.

Jag nickade med en grimas.

Bandet bytte låt och började spela en långsam sång. Alla par slöt upp i en tryckare, även Fred och Tanya. Adams mungipor åkte ännu längre ner. Så lämnade Freds hand Tanyas midja och gled ner över hennes rumpa.

”Nu räcker det!” utbrast Adam argt och for upp. Både jag och Tyler hög fast i varsin arm och tryckte ner honom igen. ”Släpp mig!” ropade Adam och slet sig loss från mig, men Tyler höll fast. ”Han tafsar ju på henne, för fan!”

”Men verkar hon ha något emot det?” frågade Tyler ovanligt högt och tittade menade på Tanya. Hon verkade befinna sig i sjunde himlen.

Adam fös och lutade sig tillbaka. Tyler insåg att faran var över och släppte honom. Jag skakade på huvudet och var bara glad för Tanyas skull.

Kommentarer
Postat av: Kim

Hoppas uppdateringen blir bättre:)

Älskar verkligen Sunbeach!

sv: Ja din idee låter verkligen bra, här är de tre färgerna jag ska ha: svart, vit och grå.



Tack återigen:)

2011-07-07 @ 16:47:47
URL: http://turningoutgray.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack så mycket för dina fina kommentarer. och jag vet, det blev säkert en del fel men jag blev klar med kapitlet klockan 1 på natten så jag pallade inte att läsa igenom. men tack för att du sa det :)

2011-07-07 @ 18:35:48
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Madeleine

:) <---- Betyder typ sjukt bra, forsätt. m.m

2011-07-08 @ 01:40:00
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0